• Please only use these forums for blogs, they are not a discussion forum

Matiz 1994 SuperS a.k.a TommyKaira March R#OST

LiamC

I've ruined my car 🙁
#51
hmm

Front:
- full adjustable corsa Leg converted to micra bolt pattern by drilling the topmount
-then converted to longer golf II/III kayaba cartridge. Many work- longer leg, lathed cartridge top nut, lathed upper bearing cup (14mm VW vs 12mm Corsa), shortened upper spring spacer

Rear:
-Alto springs minus one coil (for better fit with stock micra rubber seat)
-Corsa B/C ahock absorbers

Front is superb- comfy, but still stiff enough for fast driving
Rear is way to soft. Im looking for other springs currenly. Cant fit anyting! All modern springs are barrell-shaped
--------------------------

guys I've found something at scrapyard. Looks like german made aero part for german dielership- never seen soethng like it.. Should I save it? Anyone in UK interrested in rare spoiler? But dunno how's shipping overseas :/

I've seen either mk1 or mk2 Ford focus springs used for the rear (might be different ratings used for hatchback/saloon/estate) and I use saab 93 rear shock absorbers myself, just need the same treatment as corsa rear socks with the bottom bush needing to be trimmed
 
#52
Hah ,Liam, You're literally 11 hours late- today at work during winter tires change I've find out that focus spring may fit. And the springrates are different fo sure, and thats brilliant- I can adjust stiffness. Hatchback ones should be soft -in heavier focus- so in light micra should be perfect

Thanks Bear, no I dont like stripes, also in GT2 there were Stage II based at Facelift model. I must say I dont like how lift front looks ,but in M13 version -its the best looking micra ever

But -since its unreachable- pre-lift super S front for me ;) I bought this rusty crap beacuse of this :LOL:

some more mods up the way. Currently looking for parts at wreckyards. Also lurking in old-diy-power-tune threads made by frank and others to find best ideas of cheap horsepower

Cheers
 
#54
Super turbo was great, but I almost always choose EP70 as a starter (63.000Y, used cars dealer, when your starting credits was 1.000.000Y)



btw, I've played japanese version o_O Easier in driving/winning, harder to... navigate in menus :D

jpns gt2.JPG
 
Top