Issues with K12 issuesm revs when cold

Việc làm IT cho biết, viết code sạch sẽ không hẳn được coi là một nhiệm vụ to hay tốn quãng thời gian, nhưng để cho nó trở thành thói quen của bạn, và cam đoan với nó, sẽ đi một chặng đường nhiều năm hướng về sự phát triển nghề nghiệp và công việc của người tiêu dùng & cải thiện làm chủ quãng thời gian của riêng bạn.
liên tục đọc để đào bới Nguyên Nhân code thật sạch cần thiết and các bạn sẽ trở thành một thiết kế viên tốt hơn hơn.

Vì Sao nên phấn đấu để làm code sạch?

Code thật sạch sẽ dễ nhìn đọc & dễ hiểu bởi chúng ta dù người đọc có phải là tác giả của mã hay thiết kế viên mới hay không.
Viết code sạch là một trong số tư duy cần thiết. Cần thực hành viết code sạch and có cấu tạo. Xuất phát với Để ý đến của việc viết theo phương pháp này. And bạn sẽ quen với việc cân nhắc and sửa đổi code của người tiêu dùng để nó sạch nhất sẽ có khả năng.
bạn sẽ luôn luôn tìm thấy một số thời cơ để nâng cấp hoặc tái cấu tạo code khi chúng ta quay lại suy xét code của khách hàng sau một vài ngày hoặc vài tuần. Vì vậy, nguồn gốc viết code sạch tiếp sau đây bạn cũng có thể làm việc trong dày hơn về hiệu suất and cải thiện logic.

>>Xem thêm việc làm IT lương cao tại: https://www.scoop.it/t/tuyen-dung-viec-lam-it-tai-ha-noi-mpsoftware-vn

Lợi ích của mã sạch

--Sử dụng thời gian của bạn càng đảm bảo hơn
Người thụ hưởng trước tiên của code sạch là thiết kế viên. Nếu như khách hàng đang làm việc trên một dự án trong tương đối nhiều tháng, thật dễ dàng để quên đi các điều bạn đã làm trong code, nhất là khi quý doanh nghiệp của người sử dụng quay trở lại với các đổi khác. Làm sạch các dòng code giúp thuận lợi tiến hành những biến hóa.

>>ứng tuyển ngày 50 việc làm IT lương cao tại Hà Nội: https://github.com/mpsoftware2019/it/wiki/IT-La-Gi-Lam-IT-La-Lam-Gi

-giới thiệu thuận lợi hơn cho member nhóm mới
-Sử dụng nguyên lý code sạch để giúp đỡ xây dựng viên mới tiếp thu nhanh. Không cần tài liệu để hiểu code ; lập trình mới có khả năng trực tiếp nhảy vào nó. Điều đó cũng tiết kiệm quãng thời gian bao gồm cả việc đào tạo thiết kế viên mới cũng như thời gian cần để xây dựng viên mới thay đổi dự án.
-Gỡ lỗi dễ ợt hơn
-Cho dù bạn viết code bẩn hoặc sạch, lỗi là không hề tránh khỏi. Nhưng code sạch sẽ khiến cho bạn gỡ lỗi nhanh hơn, bất cứ bạn có bao nhiêu kinh nghiệm hoặc chuyên môn.
-bảo trì hiệu quả hơn
Bạn có biết rằng giá thành chính của bất kể dự án phần mềm nào đang được duy trì không? Công ty sẽ luôn luôn phát hành phiên bản đầu tiên, hoặc dòng sản phẩm tối thiểu khả thi (MVP), càng sớm càng cao. Các tính năng bổ sung hoặc mới luôn là một quan tâm đến khi phần mềm được dùng nhiều hơn. Code sạch giúp duy trì tương đối nhanh and tiện lợi.
 
Last edited:
Erratic idle control is just one of the many K12 issues & it looks like you have worked through most of them where most people give up & get out PDQ? A few simple tests & checks spring to mind in the following order, before spending any more hard earned money on it.


  • Clean up the engine bay earths as these get corroded on k12s and can cause numerous faults.
    Two under the o/s headlight, 1 is on the top metal bar above the bonnet latch.
    Two under the n/s headlight and 1 on the bulkhead near the abs module depending on how old the car is as Nissan moved the earth point as it caused abs faults.
  • Test eng coolant temperature sensor resistance correlates to Haynes Manual specs?
  • Disconnect crank sensor to test if it idles better disconnected?
  • Crank sensor connector swells up and makes a bad connection on the earth - to fix this you have to solder the wires directly to the sensor also you might have to change the sensor again.
  • Test continuity of all sensor connector wires back to the ECU.
  • Ignition switch faulty is common on k12 - Nissan put out a recall years ago, thus to check if ignition switch needs to be changed?
    Remove the ignition switch and see if the T shape bit in the middle is black or white,
    If black then you need a new modified one as this might fix the fault,
    if white then you already have a new modified one fitted.
  • Next is to continuity test ignition switch all functions, looking for intermittent operation.
  • Chain tensioner piston is out by 10mm or more the chain is stretched.
References:

https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/nissan/micra-k12-2003/good/

https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=33935

Good will hunting (y)
 
Last edited:
I had the exact same thing last year and it was the camshaft sensor. Fine when the engine was warm but all over the place when cold......
 
Pmlval raises some good points but I don’t think they are hugely specific to your problem

When the engine is cold it runs in open loop and measures the A/F ratio as it goes and it’s pretty normal for revs to get quite high and eventually drop down as the temp rises and it enters closed loop and uses more long term fuel trims rather than short term fuel trims.

- Do the revs surge constantly?
- Have you ruled out small vacuum leaks on a crankcase breather or some such?
- Is it an electronic throttle body that was manually opened during cleaning? (Not too familiar with the 1.2)
- Have the engine mounts been inspected for play, this can cause surging when you throttle down or come out of wide open, also occurs with no acceleration but still in gear creeping forwards.
- Are the 02 sensors working correctly, particularly since you mention the car is running rich since this can contaminate them which can also cause poor idling (do the sensors show the correct wave form and operate between 0.1v-1v? This can indicate rich or lean condition in some cases)
- When warm are there any performance issues? A throttle body that is dirty or inoperable will be present in the form of a hesitation all the time (usually)

Can I just add... when a throttle body starts to play up your fuel economy will take a huge dive. You also say there is a lot of smoke? What kind of smoke are we talking about here? Is it just condensation from inside the exhaust burning off? When you say the car is running rich how exactly do you know it is running rich?

More information you can give the more likely you can figure out what the issue is
 
Back
Top